ترک سیگار

روزهای ترک سیگار

ترک سیگار

روزهای ترک سیگار

روز هیجدهم کم کردن

امروز آخرین روزیه که من دارم دو نخ سیگار میکشم از فردا باید روزی یک نخ بکشم آنهم عصر حدود ساعت 5 تا 6 عصر، حالم خوبه ولی احساس میکنم یه چیزی گم کردم و حوصلم سر میره ولی تا حالا موفق بودم. یکی از مشکلاتی که پیدا کردم پایین آمدن انگیزمه برای ترک. نمیدونم چرا اینطوری شدم فکر میکردم اینطوری بشه. برای این موضوع آماده بودم ولی با اینکه آماده بودم داره یه خورده برام سخت میشه ولی موفق میشم یه چیزی که هنوز داره به من امید میده نظرات شماست به من دلگرمی میده. دیشب رفته بودم خونه پدر خانمم آنجا چند نفر بودن که سیگار میکشیدن (پدر خانمم سیگار نمیکشه) وقتی سیگار نکشیدم و آمدم خانه خیلی خوشحال شدم اصلاً خیلی حال میده که بین چند نفر هستی و دارن سیگار میکشن و تو با اینکه خیلی وسوسه میشه بکشی با آن مقابله میکنی و نمی کشی احساس غرور بهت دست میده.

این موضوع ها شاید برای کسایی که تا حالا سیگار نکشیدن خنده دار بیاد ولی باور کنید خیلی سخته از کسانی که سیگار میکشن بپرسید .

به امید روزی که هیچ سیگار فروشی در جهان نباشه

نظرات 9 + ارسال نظر
tecton پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ب.ظ http://S-parlos.blogsky.com

سلام
از وبلاگ "من میتونم" اومدم
اما اینجا هم به نظرم اسمش "من می تونم" دیگری است..
با انگیزه ای که خودتان در ساخت همچین فضایی با برنامه ریزی درستتان شروع کردید حتما شما هم می توانید...
چقدر خوشحال شدم که یک سیگاری تصمیم به ترک خودش نکرده بلکه تصمیم به ترک سیگارش کرده...امیدوارم موفق باشید

با سپاس بازم بهم سر بزن.

امیر محمد پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ

چون تصمیم به ترک گرفتی یک خاطره برات تعریف می کنم
سال 66 از شهرستان به تهران آمدم ساعت 4/5 صبح به تهران رسیدم گفتم حالا که نمیشه مزاحم اقوام بشم از میدون آزادی تا پاک لاله را پیاده گز کردم هی به خودم می گفتم برام تو پاک از هوای آزاد آنجا استفاده کنم و یک سیگار چاق کنم وقتی به پاک رسیدم تقذیبا ساعت 5/5 شش بود داخل پارک که شدم دیدم یک عده نرمش میکنن یک عده تنیس بازی میکنن یک عده راه می رون خلاصه هر کاری کردم تا بتوانم سیگاری روشن کنم خجالت کشیدم از همان روز تصمیم گرفتم که دیگه سیگار نکشم و تا الان که سال 89 است لب به سیگار نزده ام البته ماه رمضان هم خیلی کمک کرد

وقتی این مطالب و می خونم یا میشنوم خیلی خوشحال میشم. بهم انگیزه میده امیدوارم همیشه موفق باشی و سلامت.

من جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ق.ظ http://manmitoonam.blogsky.com

اطرافیای ما فقط پدر شوهر مرحومم سیگار میکشید و اون هم این اواخر فقط یکی دو نخ تفنی و توی جمع هم نمیکشید. کنجی که تنها باشه برای خودش صفا میکرد. خوب البته ۴۰ سال سیگار کشیده بود و در ضمن اینکه قلبش و آزمانیشهایش همه عالی بودن جداره آئورتش در اثر مصرف طولانی مدت سیگار و رسوب ناشی از اون ضخیم شده بود و خلاصه یکی از قربانیان رسمی سیگار شد. اولین بار پسرم سه سالش بود که توی بالکن پدربزرگش را دیده بود داره سیگار میکشه و تا اون موقع هم اصلا سیگار ندیده بود. اومد و در گوش من گفت که بابایی توی بالکن دارن آتیش میخورن! اون روز ما خیلی خندیدیم اما خیلی زود بعدش وقتی حال پدر بد شد و دیگه فهمیدیم که چه مشکلی پیش اومده واقعا معنی حرف پسرم را که میگفت بابایی آتیش میخورن را فهمیدیم که چقدر درست بود.

باحال بود. از طرف من پسرتو ببوس.

روح الامین شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ق.ظ http://14sabz.blogsky.com

سلام چطوری مازیار .فکر کنم اینجوری حساب کنی ریاضیت هم خوب میشه .عزیزمن برادر من کل راهپیمایی سال گذشته و ۲۲ بهمن سال گذشته و کل ایران منظوره ...البته زیاد مهم نیست .مهم اینه که دوست درام یه چیزی رو بهت بگم ..اونم اینکه دوست دارم چون یه ایرانی با غیرتی . بای

این نظرم هیچ رطی به وبلاگ من نداره ولی این دوستمون به جای نوشتن جواب نظر من اینجا نوشته حالا ما هم گذاشتیم تا ایشون دلگیر نشن.
البته نمیدونم از کجا فهمید که ما ایرانی با غیرت هستیم و نکته ریز و مهم اینجا بود که در آخر به جای کلمه خدا نگهدار و یا کلمات مشابه فارسی از کلمه انگلیسی بای استفاده کردن.
ما برای سلامتی روحی و ذهنی ایشان دعا میکنیم.

روح الامین شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:10 ب.ظ http://14sabz.blogsky.com

سلام مازیار خوبی داداش گلم راستش بهم گفتی سانسورچی .کلی خندیدم شاید اگر میگفتی شیپور چی بیشتر خوشحال میشدم ولی بهر حال دوست دارم چون هم وطنمی .عزیزمی برادرمی .حاظرم یه بار باهان مناظره کنم به شرطی که به دور از توهین افترا و بی ادبی باشه .

من حاضر به مناظره هستم به شرطی که با توجه به اینکه وبلاگ من یک وبلاگ اجتماعی و ربطی به این مسائل نداره باید قول بدی این مناظره رو بزاری و یک کلمه اضافه یا کمنکنی.
۱.چرا به مردم اجازه راهپیمایی نمیدن؟
۲.چرا آقای احمدی نژاد در رابطه با مردم مصر و لیبی اضهار نظر های باحالی میکنه و میگه نباید سردمداران حکومت مردم خودشون و بکوشن ولی خودش اینطوری برخورد میکنه؟
۳.چرا حجاب اسلامیه؟
۴.ساخت فیلم که جرم نیست مخصوصاْ اگه در رابطه با مملکت خودت باشه چرا آقای پناهی رو زندانی کردن و نمیزارن تا ۲۰ سال فیلم بسازه؟
۵.چرا باید صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در مورد کشور های اروپایی تا سیل و زلزله میشه انتقاد کنه و در مورد آتیش سوزی شمال هیچی نگه؟
۶.چرا باید صدا وسیما جمهوری اسلامی اصلاْ در رابطه نام سالها مثلاْ سال اژدها و ... که فرهنگ وتمدن ایرانیه هیچی نگن تا اصلاْ بچه های کم سن سال ندونن یه روزای توی مملکت ما برای سالها اسامس ونمادهای خاصی بوده؟
۷.چرا در تمام تقویم های جهان روز جهانی کورش است ولی در ایران خبری از آن روز نیست؟
۸.خودتم بهتر میدونی کارنامه هر انقلابی و موسسین انقلاب ارزش آن انقلاب و مشخص میکن. مردم ایران ۳۲ سال پیش انقلاب کردن. انقلابی که از سران آن انقلاب تا حالا اگه فراموش نکنم آقایان خامنه ای. رفسنجانی و نوه خمینی مونده. یک کسی به اسم آقای احمدی نژاد میاد و میگه توی ۳۰ سال گذشته آقای رفسنجانی و دارو دستش ایرانو چاپیدن و به طور کلی دزد بودن نمیگه الان میگه از سی سال پیش پس مردم ما انقلاب کردن که چی بشه؟
۹.چرا به آقای بازرگان وقتی میخواست برای نمایندگی مجلس کاندیدا بشه صلاحیت نمیدادن (اگه سنت کفاف بده و یادت باشه؟)
۱۰.چرا زندان کهریزک و درست کردن و بعدش مجلس همین نظام گفت مصوب اصلی آن دادستان تهران بوده ولی دادستان تهران فردای آن روز از آقای رئیس جمهور حکم ریاست سازمان مبارزه با قاچاق و میگیره؟
۱۱.چرا و با چه حکمی آقای موسوی رو بازداشت خانگی میکنن. حکم قضایی وجود داره و دادگاهی برگزار شده؟
۱۲.همونطوری که خودت میدونی چرا بیکاری توی مملکت ما اینقدر زیاده و ما هی آمار الکی میاریم؟
۱۳.چرا صدا وسیما شعار مرگ بر هاشمی رو از تلویزیون پخش میکنه ولی شعار مبارک.بن علی. نوبت .... پخش نمیکنه؟
۱۴.چرا بعضی از مردم میتونن نصف شب برن جلوی خانه رفسنجانی و... شعار میدن و شیشه میشکنن ولی نیروی انتظامی هیچ کاری نمیکنه و در عوض تهران از پلیس ضد شورش پره؟ چرا؟ مگه ما قانون نداریم؟ فرض میکنیم آنها شیطان هستن آیا شیطان حق استفاده کردن از قانون را نداره؟
۱۵.چرا رئیس جمهور ما حتی به مصوبات مجلس کاری نداره و هر کاری دوست داره میکنه و کسی کاریش نداره؟
۱۶.چرا ترکیه و حتی افغانستان تلویزیون خصوصی دارن و ما نداریم؟
۱۷.مگه کشور ما فقیره که ما باید از نظر سرعت اینترنت باید رتبه ۱۸۰ جهان و داشته یاشیم؟
۱۸.چرا پروژه های عمرانی ما باید ۲۰برابر زمان پیش بینی شده طول بکشه؟
۱۹.چرا باید مردم ایران پراید اشغال و بخرن ۸ میلیون؟
۲۰.چرا روزنامه های ایران باید همشون سانسور بشن و اداره فرهنگ و ارشاد ما بشه سانسورچی بزرگ؟
۲۱.چرا باید وبلاگ های زیادی فیلتر بشن مگه نمیگن آزادی؟
۲۲.چرا درست روز انتخابات باید پیام کوتاه ها قطع بشه؟
۲۳.چرا باید کاندیدای ریاست جمهوری در رسانه ملی هر چی میخواد بگه و در موردش هیچ تحقیقی نشه و اصلاْ نگن اینای که این گفت چی بود؟ اگه دروغ گفته چرا نباید بازداشت بشه؟
۲۴.چرا باید بعد از سقوط هواپیما مسافربری توی سایت وزارت راه بگه قضا وقدر الهی باعث این حادثه شده؟
۲۵.چرا زنان و دختران که بیش از نصف جمعیت ایران و تشکیل میدن نتونن برن استادیوم فوتبال؟ واقعاْ چرا؟
۲۶.چرا باید مواد مخدر توی شهر های ایران راحت پیدا بشه؟ مگه اطلاعات ما قوی نیست پس چیکار میکنه؟
۲۷.چرا باید ایران منزوی بشه؟ مگه قرارداد صلح جنگ جهانی تو ایران بسته نشد. چرا باید الان ما اینقدر منزوی باشیم؟
خوب اینهارو به تفکیک شماره پاسخ بده و بزار توی وبلاگت؟ بعد سئوال بپرس تا من جواب بدم.

جلسه رسمیست شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:26 ب.ظ http://jalase-rasmist.blogsky.com

خیلی خوبه دوست من.سعی کن از آدامس و ورزش و تنقلات سالم نیز استفاده کنی.موفق باشی

ممنون. حتماْ از راهنمایت استفاده میکنم.

من یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ http://manmitoonam

چه خبر از یک نخ؟.... داره به صفر میرسه.... دو قدمی خط پایان بودن چه احساسی داره؟ حتما از احساس خوب برنده بودن برامون بنویس و به همسر گرام هم سلام فراوون برسونید.

ممنون که سر زدی. حتماْ مینویسم. سلامت باشی.

روح الامین یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ http://14sabz.blogsky.com

سلام داداش گلم .خوب مازیار جان .چشم من همه سوالاتو میخونم و با حوصله جواب میدم و حتما هم تو وبلاگم میگذارم قول بدین که سوالات من هم پاسخ داده بشه .
واست آرزوی موفقیت میکنم

سلام. شما که هنوز سئوالارو توی وبلاگت نزاشتی چه برسه به جوابا.
من داداش دروغ گو نداشتم.
همیشه یادت باشه دروغ گویی از بد حجابی بدتر است.

گناه کار یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ http://movagat.blogsky.com

سلام

ایول خیلی باهالی
موفق باشی و من مطمئنم که موفق میشی
من دارم یک چیزایی رو ترک میکنم و
این دفعه تصمیم جد گرفتم
یعنی انگیزه خلی بزرگی وادارم کرده که بعضی چیزا رو ترک کنم

به امید موفقیت هممون

ممنون. امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد